Sunday 18 December 2011

kaca&duri ....

aku lewati jua jalan berkaca dan belukar berduri itu..
walau ramai yang memberi amaran
'jangan! .. kaca bertaburan di sana! duri dimana-mana! ..
kau akan dilukai usahkan kaki malah hati jua turut berdarah nanti!'
mereka menjerit. lantang.nyaring.garang.
aku xpernah peduli . kaki masih ku gagahi melangkahi satu demi satu danau .
mana durinya? mana kacanya ? .. aku masih mencari sambil langkah xpernah betah .

bodohkah??..!! tidak!! ada sesuatu menanti kaca&duri yang akan ku pijak nanti . aku yakin! berhati-hati ku langkahi kakiku ...

ku hayun perlahan tapi penuh semangat meredah hutan belantara. kelam.suram walau bukan malam.
kiranya dibeberapa derap langkah terpijak jua akhirnya kaca&duri. berdarah! bernanah!

masih aku tersenyum dalam kesakitan. terduduk rebah.tertunduk lemah. namun xku mengalah malah terus melangkah.......

apa yang ku temui di hujung jalan berkaca dan belukar berduri???....
---------- sebutir permata berharga yang tak termungkin dimiliki sesiapa yang xrela merasa sedikit kesakitan demi sebuah kebahagiaan yang berkekalan ..................

terimakasih jalan berkaca&belukar berduri atas permata ini ..                                     
                                                 ------- 19.11.2011, 9.15am, mon----
                                                    
                                      insideheartyumafaima :)

No comments:

Post a Comment

free to comment but don't over the limit. thxS :)