Sunday 11 December 2011

a day of being a blogger

12/12/2011

"di sebalik sebuah blog"

dilahirkan sebagai seorang gadis biasa , tetapi mempunyai cinta yang luarbiasa terhadap indahnya kata-kata.
aku mengenali apa itu'blog' seusai remaja. saat membaca novel xlagi releven, saat tiap ending novel yang sentiasa sama, saat climaxs novel dapat diterka ..jemari dan minda pantas pula mencuba dunia cerita maya dihujung jari setiap masa.
aku menemui kelainan pada sebuah blog berbanding social network/rangkaian sosial yang lain. the truth is'the other side of the blogger'! ...
for me, being a human, either a guy or guz we owez do have our own inside personality that r hidden in our outside appearance....................... dan blog adalah medium sesuai for us to known someone much much better .....
setiap orang ada pandangan dan cara berfikir yang tersendiri . idea yang adakala xmampu dikongsi dengan dunia melalui luaran dapat diluahkan dalam blog ciptaan dan intiharnya .... dunia tetap mendengar apa yang mereka suarakan ...!  itu satu KELEGAAN sebenarnya ..... and i know how it feel.. cuz im one of them! seorang yang mempunyai pendapat tersendiri tentang segala yang ada di duniawi .. tapi as a very young generations and a girl instead xsemua yang kita ingin perkatakan didengari.................
so, makin lama aku blog walking kat blogger2 laen aku dapat ilmu baru, pengetahuan dan yang penting self-motivated! .... itu yang selalu aku cari sepanjang kedewasaan ini ........... iluvenjomylife but iwantapreciousone! ........

KENAPA JADIK BLOGGER??
1st question yang akan selalu orang tanya. the answer is simple' i wanna share what i know with the whole world......' ... aku sangat2 menyintai walau sepatah ayat dalam dunia ni, bagi aku berbicara melalui tinta adakala jauh lebih difahami daripada bersuara dengan kata2. :)

SIAPA INSPIRASI UNTUK TULIS BLOG??
segala2nya jadik inspirasi... dari perasaan,teman2,persahabatan,alam,dan mostly melalui pengalaman yang aku lihat dari kaca mata Ar rahman .. yezz.. the truth that owez can't see by eyes....but only can feel via invisible and fluffy feelings...

KENAPA PILIH bloG??
actually mse ngah nk wat tajuk blog nie gune nickname yuma faima tuu rasanya macam it;s too more focus on myself.. eww , i juz wanna private&confidential life for that... after lots of thinking n dreaming ( ZzzZzz) , lastly, i've came up with this special name last nite.. my blog is 'bout general things and overall single things in dis world which i wanna talk 'bout. melalui blog ni macam2 benda aku nak share ngan reader(s) ... and up to them wanna listen, wanna read,wanna follow or wanna kutuk.. it;s all my pleasure to accept! ..  :) seriu0sly ....

HARAPAN UNTUK BLOG??
tuuu dia..harapan bagai naa..... no hope . i juz want whoever read/follow my blog juz enjoy every words i type and hopefully this can brings goodness toward others ... dan klaw boleh aku nk share SEMAngat pde sume mber2 aku melalui rasa hati aku dlm blog ni .. yup... syg mna pm kita pd shbt kita, at the end of the day, tetap terPISAH jgak.! aku hrap sgt2 insan2 yg aku syg rse ak stsa ada dgn mereka bla bca blog nie . i;m not perfect enuff 2 be with u most of the tyme especiall in diffult tyme, but TRUST ME , my soul owez b rite there for u ... this BLOG is a PROVE!!... sharing is caring ( i luv this quote)

................................................... the end ............................................ "yumafaima"

2 comments:

  1. kata2 yg lahir dr jiwa. indahnya mampu dirasa .. tm ksih hanna aleeya . syukran jazillan ya ukhti :)

    ReplyDelete

free to comment but don't over the limit. thxS :)