Sunday 18 December 2011

saat aku mengenal dunia

saat aku mengenal dunia,,,,,
aku melihat ramai yang menitiskan air mata
gembirakah mereka dengan kehadiranku?
bahagiakah mereka dengan kedatanganku?
lalu nyaring ku khabarkan pada dunia ....
suara yang hingar 'dunia......!!! aku telah tiba!!! ...'

saat aku mengenal dunia,,,,,,
mencari ilmu sebagai bekalan dewsa
aku mengenal apa itu remaja.
aku belajar apa itu cinta.
aku ketahui apa itu sahabat&musuh nyata.
aku fahami apa itu asam garam dunia sebenarnya.

saat aku mengenal dunia
aku bersemuka dengan pancaroba, tawa,
aku bertemankan tangisan dan bersandarkan pada kebahagiaan

saat aku mengenal dunia
masa depan yang masih samar hadirnya
masa silam yang masih jelas kenangannya
masa sekarang yang masih ragu-ragu ditengahnya.....

saat aku mengenal dunia
aku tersenyum memandangnya
namun lama-lama makin pudar senyumku oleh jenaka dunia
namun senyumku kembali jua
bila ku sedar saat aku mengenal dunia
tiada duka mengiringku tiba di dunia.........

............. 19/12/2011.9.36am mon..............

No comments:

Post a Comment

free to comment but don't over the limit. thxS :)