Tuesday 14 February 2012

belajar berdikari

emak masak kari abang cari bini bini abang cantik macam bulu itik .. pergh, tetiber terlayan lagu kesukaran mse tecik2 tiut miut dedolu .. tapi jiwa arni xdek nk bcerite sal zmn hingus meleleh smpy ke lutut pom xsapu sbb bajet cumel tuu juz tertarik ngan pktaan 'kari ' .......... aha-ha! kari ape? kari ayam, kari gulai ke karipuff??.. aku da mule mengarut. aku suke xsuke kari berdepends pade keadaan . tp kari yg aku mksudkn kt cni adelh BERDIKARI which is shortform of BERDIri atas KAki sendiRI ... !
satu perkataan yg amat-shangat aku suke. and i'll struggle for it , dr tecik smpy besar , dr rmbut mcam feminin smpy ke fouziah ghaous ala2 boyish untill rebond strek gune jari pom boleyh , aku seorg gadis, wnta yg sgt berdikari . even g mne2 aku slalu sorg diri. berdikari! n xmo myusahkan sesape .

mase skolah aku selalu pk nk org tlg serba serbi tp lelame bile kite mkin bsar gedabak bru kite sedar yg hidup ni ------------ TAKDE KEHIDUPAN YG KITA RASA XBERSENDIRIAN, HIDUP MEMERLUKAN TEMAN TP UNTUK TERUS BERTAHAN KITA TETAP PERLU KESEORANGAN---
 aku start berdikari ngan sume benda especially mse aku frust ngan somethng dlu . n aku cari macam2 benda yg leh wat aku rase bahagia . 
berdikari ni bagus, terutama bagi remaja yang mula meningkat dewasa , kita xleh bgntung ngan org sgt utk dpt ape yg kita minat.

No comments:

Post a Comment

free to comment but don't over the limit. thxS :)