Saturday 31 December 2011

2012... da datang ~


Assalamualaikum ….. Alhamdulillah, syukur kpd Allah masih lagi kita bertuah mampu merasa udara tahun baru 2012. Selamat tahun baru, selamat berubah ke arah kebaikan , selamat berusaha utk masa depan dan selamat sejahtera ke atas setiap insan! …. Today, 1/1/2012… I’m officially open my blog to public,bajet nk feel freshie bloggie la kunun2 nyer… xtw sape yg tingin gamaknye jdik follower . I’m not chasing after the flower follower, making friends, or wanna mencapubmur at this social network medium. I juz wanna share what im feel with world.. hidup ini mudah, jgn jdikan payah! .. that’s my motivation life I keep in mind since sekecik semut api smpy segedabakk bsar gajah…. Yess! … I’m old olredi . 2012… be 24years old anak gadis yg masih mencari2 haluan hidup sendiri, membina kerjaya bagai nak mati esok hari dan mencari seberapa banyak bekalan &amalan untuk dibawa di hari perhitungan yang azali .
L.I.F.E …… (Live Is Facing Everything)… aku suka bacakap ttg kehidupan , berkongsi pengalaman , mencari cbran dan mengutip sisa2 kesakitan&kebahagiaan sepjg bergelar makhluk Tuhan , seorg insan, seorg hamba yg adakala tericir keimanan diuji dugaan yang maha melebatkan tangisan but today aku rse lega seLEGA LEGAnya bila mengingati setiap detik dan saat kehidupan yang pernah aku lalui sepanjang hampir 23tahun menumpang di bumi Ilahi .
Semalam… malam tahun baru yang penuh istimewa walaupun sambutannya agak biasa. Aku bukanlah dari kalangan keluarga yang kuat beragama, yang tinggi pendidikan dunia, yang mewah berharta, yang cantik rupa , aku Cuma gadis biasa ciptaanNYA yang berbangga dikurniakan sebuah kehidupan yang bertuah menpunyai segala-galanya. Aku ingat lagi dari kecik hingga besar, ramai insan2 yang aku kenali melemparkan kata2 begini ‘ untungnya idup awak yea,’ … ‘xpnah aku tgok kao sedih yuma’ .. ‘hmmm, bguslah, semua bnda nak dapt’….. it’s TOTALLY WRONG … human ……….. ! sepjg hdup I;m struggle 4 every single things in my life, susah payah jerik perih , sebak sakit hilai tawa hidup kita, Cuma kita yg rasa … pada pndgan manusia lain kita bertuah, tapi hidupkita punyalah susah kite jer yg tawlah! … but I;m thankful to them, at lez kata2 mereka slalu menyedarkan aku ttg hakikat kehidupan yg ALLAH pnjamkn pdku . yes.. aku bertuah dalam malang. Apa mksudnya.. ??... u shudden knoe.
Bagi aku, walau siapa pun kita, apa pun kita lakukan dlm hdup ni. Xda beza. Sbg manusia biasa… kita semuanya SAMA , mgkin yg mbtkn kita berBEZA is how we conduct our life.  Kita naiki kapal khdupan yg sama, ingin menyeberangi lautan ganas gelombang dunia untuk berjaya menyeberangi lautan dengan selamat kearah daratan akhirat yang berkat . yg tentukan nasib kita Cuma DIRI KITA….. kemudikan kapal kita dngn cara kita sendiri bukan nya org lain. Terima nsihat insan2 yg kita sygi, timbang tara segala baikn buruknya pd future kite . yes… We got many choices but decision still yours…
Sempena kehadiran tahun baru ni, even its English way… aku btm ksih pd stp insan yg pnah sudi hadir dlm hdup aku, jdik kwan&teman , musuh&perusuh, … stp dr kamu ada nilainya dlm hati aku sbb kamu yg byk mematangkan aku mnghdpi khdpan, menguatkan aku dr jatuh ke lembah godaan hasutan syaitan , dan plg utama mengajar aku nilainya kasih syg insan… Syukran..~
 --- Lupa Luka Lama – Buka Buku Baru -------- yumafaima ^_^

  

3 comments:

  1. annyeonghaseyo! This is Lo Lol aka Jue. Hepy new year 2012.^^

    ReplyDelete
  2. epi 2012 blast ilham&jue ... :) miss u damn much! ..... slmt mjdi mkin dwsa n tue taun nieh hak3..

    ReplyDelete

free to comment but don't over the limit. thxS :)